Novinky

Nová řada 5 je venku, má nejlepší aerodynamiku ze všech BMW

Nová řada 5 je venku, má nejlepší aerodynamiku ze všech BMW

BMW odhalilo novou řadu 5 s interním kódem G30. Automobil ve všech směrech mírně zvětšil své rozměry, zhubnul až 100 kilogramů a pyšní se nejlepší aerodynamikou ze všech modelů BMW. První zákazníci se dočkají v polovině února 2017.Proti svému předchůdci nové BMW řady 5 mírně narostlo, a to ve všech směrech. Na délku je o 36 mm delší než odcházející model (nyní 4935 mm), o šest mm širší (1868 mm) a o dva milimetry vyšší (1466 mm). Rozvor kol je s parametry 2975 mm delší o sedm milimetrů. Zavazadlový prostor je s hodnotou 530 litrů o 10 litrů větší. BMW udává, že na zadní sedadla je možné vedle sebe umístit až tři dětské sedačky. Proti předchůdci se vnější design změnil jenom v detailech, jinak tvarované jsou zejména světlomety, a to jak ty vpředu (standardně kompletně diodové), tak vzadu. Pro nové BMW řady 5 jsou nabízeny dva nemetalické laky karoserie a 11 odstínů metalických barev; příští rok přibyde dalších osm barev. Kola mají nejmenší velikost 17, největší 20 palců. Hned od zahájení prodeje bude k dispozici optický sportovní M paket; samotné výbavové linie budou jako obvykle Sport a Luxury.

BMW řady 5 (G30)

BMW řady 5 (G30)

Uvnitř zažijete podobný pocit jako ve větší řadě 7. Novinkou jsou masážní funkce pro přední sedadla, upravený byl i desetipalcový barevný displej a rozlišení předního head up displeje; některé funkce z multimediálního systému mohou být ovládány gesty, podobně jako v řadě 7.

BMW řady 5 (G30)

BMW řady 5 (G30)

Lehčí a přitom tužší karoserie

Proti svému předchůdci nová „pětka” zhubla díky použití hliníku a hořčíku až metrák, přičemž tuhost karoserie proti minulé generaci vzrostla (o kolik BMW neudává). Víko zavazadlového prostoru je poprvé kompletně z hliníku, proti konvenčnímu řešení se ušetřilo 4,2 kg.

Zapracovalo se i na aerodynamice a výsledkem je vynikající hodnota cx=0,22. Futuristické sportovní kupé i8 má cx=0,28. Každá varianta nové pětky má aktivní vzduchové otvory v masce chladiče.

BMW řady 5 (G30)

BMW řady 5 (G30)

Pětka dostala novou „nálož” asistenčních systémů: asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h. Nový je asistent při změně jízdního pruhu a rychlostní asistent, který při rychlostním omezení zpomalí na požadovanou rychlost. Nechybí ani pomocník při vyhýbacích manévrech nebo varování před vozidly přijíždějícími ze strany.

BMW řady 5 (G30)

BMW řady 5 (G30)

Automat s 8 stupni pro všechny motorizace, kromě jediné

Všechny modely kromě BMW 520d (jako jediný má šestistupňovou manuální převodovku) přenášejí výkon standardně přes osmistupňovou samočinnou převodovku Steptronic buď na zadní kola, nebo prostřednictvím systému xDrive na všechna čtyři kola. Přehled jednotlivých motorizací najdete v tabulce.

Nové BMW řady 5 se bude vyrábět v německém Dingolfingu, kde se tato modelová řada montuje již od první generace z roku 1973. Od příštího roku se bude tento model produkovat také v továrně v rakouském Štýrském Hradci a prodloužená verze pro čínský trh bude vznikat v tamní továrně v Šenjangu. Ve světové premiéře se ukáže na lednovém autosalonu v Detroitu.

„Nové BMW řady 5 bude uvedené na trh 11. února 2017. Ceny ještě nejsou v tuto chvíli pro český trh stanoveny a budou oznámeny v druhé polovině října. Po oznámení cen bude možné vůz objednávat.