Novinky

Audi Q5: evoluce pro nejprodávanější model

Audi Q5: evoluce pro nejprodávanější model

Nová generace nejprodávanějšího vozu se čtyřmi kruhy na kapotě nemůže laborovat s nějakými neověřenými novinkami. A přestože vypadá spíš jako facelift dnes prodávaného vozu, není to tak. Je to komplet nové auto.Jaký je mezigenerační rozdíl? Třeba v rozměrech je auto větší vlastně ve všech směrech – má 4,66 metru na délku, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku. Rozvor je nově 2,82 metru. Nákladový prostor má také víc místa pro zavazadla – 550 až 610 litrů. Použití vysokopevnostní oceli pak přineslo snížení hmotnosti karoserie až o 90 kg, samozřejmě že záleží na motorizaci.Design auta následuje další řady – velká a výraznější maska chladiče má ostřejší hrany, světla pracují s LED diodami, a to nejen pro denní svícení.

 

Audi Q5 (2017)

Audi Q5 (2017)

 

Audi Q5

Audi Q5

Interiér poznáváme z jiných řad, které byly inovované už dříve. Takže tu můžeme poznat přístrojovku z Audi A4, která se liší jen v detailech. Opět má velkou dotykovou obrazovku MMI, která má sedm palců úhlopříčku, ale je možné mít i větší s 8,3“. Ovládat se může ale jak dotykem, tak ovladačem na středovém tunelu, hlasovými pokyny nebo psaním gest na speciální ploše ovladače.

Audi Q5 (2017)

Audi Q5 (2017)

Audi Q5 (2017)

Audi Q5 (2017)

 

Z techniky pracující pod kapotou chceme vypíchnout použité vzduchové odpružení nebo paletu motorů, která zatím disponuje pouze jediným benzínovým motorem a čtyřmi naftovými. Ten benzínový je dvoulitr s přeplňováním a výkonem 185 kW (252 koní).

Nafťáky jsou čtyřválce se stejným objemem a výkony 110, 12 a 140 kW a k nim pak Audi dodalo jeden třílitrový šestiválec s 210 kW. Ten také jako jediný spolupracuje s osmistupňovým automatem, ostatní mají šestistupňové manuály nebo sedmistupňové automaty.

Prodeje začínají už v příštích dnech a ceny v Evropě začínají na 1,2 miliónech korun za nejslabší naftovou verzi, která má pohon pouze předních kol.

Audi Q5