Pod kapotou je klasická benzínová jedna-čtyřka (TSI) o výkonu 150 koní. Pomáhají jí dva elektromotory - přední má 55 k, zadní dokonce 116 k. Celkový výkon, jenž kvůli odlišným provozním otáčkám není pouhým sečtením všech tří čísel, činí 225 koní.

VW Tiguan GTE Active (koncept, 2016)

 

Výkon se přenáší skrz šestistupňové DSG nejen na všechna čtyři kola, ale na výběr jsou ještě další dvě možnosti. Buď lze výkon přenášet pouze na přední kola, nebo (a to je zajímavé) výhradně na ta zadní. Pohon všech kol je tedy realizován elektricky, nikoliv prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex, jak je u současných koncernových čtyřkolek obvyklé.

Na elektřinu ujedete maximálně 32 km

Koncept je plně funkční a dle údajů automobilky umí být docela hbitý: stovka je otázkou 6,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí 190 km/h. V elektrickém režimu, při kterém ujedete až 32 km na jedno nabití 12.4 kWh li-ion baterií, je to ještě méně - 112 km/h. Dojezd na kombinaci baterie-nádrž na benzín je přes 900 kilometrů.

VW Tiguan GTE Active (koncept, 2016)

Dočkáme se sériové výroby? To Volkswagen neříká ani nenaznačuje. Vzhledem k tomu, že letos přijde na trh hybridní verze passatu (ano, s označením GTE) vsadili bychom si spíš na možnost, že jej za rok za dva potkáme v autosalonu.